fredag 8 februari 2013

7 Februari - Ortopeden

 
Hejsan.
Idag var det besök hos ortopeden på Danderyds sjukhus för min högra, icke opererade höft.
Har så ont i den, men det är bara lite artros, så ingen operation, men däremot så har jag inflammation i höften, det gjorde såå ont när läkaren kände och tryckte på höften, fick en kortisonspruta, ska vila i 1 vecka, bara måttliga promenader, sa han och ingen sjukgymnastik, men sen är det jätteviktigt att komma igång med träning.
Ha en fin helg!
Kram Birgitta


6 kommentarer:

  1. Usch å fy då. Hoppas att sprutan & vilan ska göra dig gott i alla fall. Massa styrka & kramar till dig vännen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bettan, det känns lite bättre idag
      Kram Birgitta

      Radera
  2. Hoppas du mår bättre nu och att du har vilat dig lite.
    Kram gun

    SvaraRadera
  3. God kväll, Birgitta!

    Men så bra att få ett besked om vad som är fel och så gott om du slipper operation. Hoppas du lyder doktorns order nu och bara tar det lugnt så att inflammationen hinner lägga sig innan du börjar röra på dig igen. Det får ju ta den tid du behöver, vi är ju alla olika. Sprutan kanske hjälper en del också.
    Krya på dig vännen!
    Varm kram, Agneta

    SvaraRadera
  4. Inte bra med värk men sprutan kommer säkert att hjälpa dig.
    Ser att du stickat så snyggt, visst är det skönt att ha något i halsen jag tycker det är så otäckt när det blåser ner vid kragkanten. Stickade en tub förra året men den har jag aldrig använt :-)
    Önskar dig en hjärtlig dag!
    Kram från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annkila, ja det är skönt med något för halsen när det blåser. Detta ska dottern ha, jag håller på att sticka till mig också med andra färger.
      Ha en fin dag!
      Kram Birgitta

      Radera